Κυριακή 12 Αυγούστου 2007

Γιατί ξεκίνησα αυτό το blog;

Δεν έχω σαν στόχο να σας "τρελάνω" με τις προπονήσεις μου, ούτε θέλω την αυτοπροβολή μου. Άλλωστε αισθάνομαι πολύ μέτριος αθλητής για να καταφέρω να εντυπωσιάσω και προσπαθώ να πετύχω το καλύτερο με τις περιορισμένες μου δυνατότητες. Ακούω ήδη τον αντίλογο από κάποιους: «Δεν είσαι μέτριος γιατί είσαι πιο γρήγορος από μένα. Μακάρι να μπορούσα κι εγώ να τρέξω την απόσταση Χ σε αυτόν τον χρόνο». Όμως οι επιδόσεις και οι χρόνοι είναι πάντα σχετικοί και όλοι οι δρομείς στον κόσμο είναι γρηγορότεροι από κάποιους δρομείς και αργότεροι από κάποιους άλλους δρομείς. Ακόμα κι αν το όνομα σας είναι Μπέκελε, Γκεμπρεσελασιέ ή Τέργκατ υπάρχουν φορές που θα είστε πιο αργοί από κάποιους άλλους δρομείς δυστυχώς αυτός είναι ο απαράβατος νόμος. Ποτέ όμως δεν ξέρουμε τι μπορούμε να πετύχουμε μέχρι να το προσπαθήσουμε, έστω κι αν δεν είμαστε οι προικισμένοι από την φύση δρομείς. Το θέμα είναι ότι όλοι οι δρομείς ζητάμε την προσωπική βελτίωση μας και το ζητούμενο είναι με ποιο τρόπο μπορούμε να την επιτύχουμε.

Οι προπονήσεις μου είναι ένα ηλεκτρονικό αρχείο πού έτσι κι αλλιώς τηρείται στον υπολογιστή μου, όπως έγραψα και σε προηγούμενη δημοσίευση και παρουσιάζονται εδώ λίγο πιο περιγραφικά ως μια προσπάθεια προπόνησης με επιστημονικό τρόπο στον βαθμό που αυτό είναι δυνατό χωρίς επίβλεψη προπονητή. Δοκιμάζω λοιπόν τα όσα νομίζω ότι έχω μάθει στον εαυτό μου και παρατηρώ μαζί σας τα αποτελέσματα.

Ο δε λόγος που προσεγγίζω την προετοιμασία μου με επιστημονικό τρόπο είναι για να καταφέρω να πετύχω τα μέγιστα δυνατά στον διαθέσιμο χρόνο που έχω λαμβάνοντας υπόψη ότι δουλεύω 40 ώρες την εβδομάδα και έχω οικογένεια με τις ανάλογες υποχρεώσεις και περιορισμούς. Επίσης εννοείται ότι με ενδιαφέρει απόλυτα να αποφύγω τυχόν τραυματισμούς και να μην έχω έλλειψη ενέργειας στην υπόλοιπη μου ζωή (υπάρχει και ζωή χωρίς το τρέξιμο όπως λένε μερικοί, σίγουρα όχι δρομείς). Χωρίς σωστό σχεδιασμό και προγραμματισμό θεωρώ ότι είναι αδύνατο να καταφέρω να πετύχω αυτό που έχω βάλει σαν στόχο για τον εαυτό μου.

Όσοι με γνωρίζουν ξέρουν επίσης ότι έχω πάθος με το διάβασμα, ρουφάω κυριολεκτικά ό,τι πέσει στα χέρια μου σχετικά με τρέξιμο, προπονητική, αθλητιατρική, βιολογία και εργοφυσιολογία χωρίς όμως να έχω σπουδές σε κάποιο από αυτά τα αντικείμενα. Γι αυτό και προσπαθώ να διαβάζω βιβλία και sites στο Internet γραμμένα από τους ειδικούς σε αυτές τις επιστήμες. Να ξεκαθαρίσω λοιπόν (legal disclaimer που λένε και στο Τέξας) ότι αν κάποιος διαβάζοντας τις συμβουλές/απόψεις μου δεν καταφέρει να πετύχει χρόνο κάτω από 2:30 στον Μαραθώνιο (λέμε τώρα) να μην μου στείλει δώρο μια αγωγή πακέτο με τον δικηγόρο του.

Μερικές οδηγίες προς ναυτιλλομένους:

Στην δεξιά στήλη του blog υπάρχει ο Κατάλογος θεμάτων. Πατώντας εκεί έχετε την δυνατότητα να δείτε τις δημοσιεύσεις κατά θεματική κατηγορία. Αν δεν σας ενδιαφέρουν οι προπονήσεις μου μπορείτε να διαλέξετε άλλη κατηγορία. Ελπίζω σύντομα να υπάρχουν αρκετά άλλα θέματα γενικότερου ενδιαφέροντος για το τρέξιμο και την προπονητική.

Δεν υπάρχουν σχόλια: